Cuma

bamyanın nimetleri!


Peki, madem söz zeytinyağlı bamyadan açıldı; o zaman farz oldu bamya meselesine girmek!

babiş yok ya? ondan zahir her aklımıza geleni yapıyoruz, biraz eksen kayması yaşıyor gibiyiz! eve misafir çağırmalar mı dersiniz, hiçbir şey yemeden öğlen uykuları mı sebepli sebepsiz evden çıkıp canımızın nereyi çekerse oralara gitmeler mi? artık haytalık adına ne varsa onu yapıyoruz!

geçenlerde de atladık bir vapura hoopp eminönü’de karaya çıktık! az biraz sağı solu dolaştık yine yeni camii’yi ziyaret ettik, kaymaklı lokum aldık ulu çınarların gölgesinde nefsimizi körelttik derken derken yeni keşiflere çıktık, 70 yıllık ankara lokantasına uğradık, ki öğlendi karnımızı doyuralım!

aşçı tanıdık; bir muhabbet oradan bir muhabbet buradan derken söz dönüp dolaştırıp zeytinyağlı bamyaya geldi ki kendisinin uzmanlık alanı zeytinyağlı bamya ve tarifi kitaplara girmiş!

neyse!


sağ olsun bizi kırmadı mutfağa, tezgahının başına geçti bamya pişirdi!

önce bamyaların külahlarından başladı soydu temizledi sonra bamyaları limonlu suya yatırdı; ardından da bir tencerede sıvı yağ, soğan, havuç, sarımsak, tuz, karabiber, şeker çevirdi, su ekledi, az biraz fokurdamaya bıraktı, en son bamyaları ekledi; eh bir yirmi dakika pişirdi bir o kadar vakit de soğumaya bıraktı!

zeytinyağlı bamya önümüze geldiğinde şekli de şemali de güzeldi güzel; yalnız yanarız yanarız bamyalara peşin peşin limon sıktığımıza yanarız!

sağlıkla…

hamiş aklında olsun bir daha canın zeytinyağlı bamya çekerse haberim olsun!

8 yorum:

  1. Bu kadar olur Mehmet Bey, tam zeytinyağlı bamya pişirmek için bamya ayıklarken geldi tarifiniz. Çarkettim bildiğim usulden, böyle deneyeceğim. Umarım ustanın yaptığının lezzetinde pişirebilirim.
    Sevgiyle kalın...

    http://leylakdali.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Babis, ben bamyaya bayilirim... Ama ne yapacagiz, ahci mi buraya gelecek, ben mi Istanbul'a ucacagim bir oglen...?

    Kesin olan bir sey var, o da artik bir daha benim bamya pisirmeyecegim... :-))

    YanıtlaSil
  3. Canım zeytinyağlı bamya çekti!
    Zahmet olacak efendim, size.
    :)

    YanıtlaSil
  4. kızlar;

    mübarek bamya'nın bu kadar rağbet göreceğini bilmiyordum doğrusu?

    sevgili doktor, roma'ya ilk geldiğimde söz size kendi ellerimle zeytinyağlı bamya yapacağım; ya da siz gelirsiniz istanbul'a bamya aşkına!

    ekmekçikız;

    size de ister zeytinyağlısından isterseniz etlisinden bamya pişirme sözü veriyorum. gelirken ekmeklerinizden getirirseniz suyuna bana bana yeriz!

    sağlıkla.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Babiş Bey, fevkalâde bir ukalâlık etsem, desem ki o havucun turuncusuyla o bamyaların yeşili hiç anlaşamazlar. Yapmasınlar a canım, havuç koymasınlar, domates koymasınlar, etmesinler bu güzelim yeşillerin içine.

    YanıtlaSil
  6. oya hanım,

    kesinlikle size katılıyorum! zaten yakışmamışlardı da... bakmayın siz bize! bizimki eninde sonunda kızlara yaranma çabası! sonucu görünce (şimdiden iki bamya teklifi aldık) sanırım bizi bağışlarsınız.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Yıllardır bamya pişirmişliğim yok. Arada okulda karşıma çıkar, hasret giderir, ben bunu neden pişirmyorum ki diye de düşünürüm.. Sizinkiler'in Limon'u bamya yemez, vardır bildiği şeklinde yorumlar yapan nüktedan oğlum da gönülsüz:) Fakat benim minişi babasıyla tatile yollayalı 10 dk. oldu ve ben bamya pişirmeye kararlıyım. Üstelik 2-3 defa pişirip "master" etmeye de!! Mehtap Hanım'ın diyetini de takip ediyorum, sebze gerek evde bol bol.. Benim de kayacak olan ekseni yerinde tutmak adına diyet için gösterdiğim iradeye ve bu bamya tarifine güveniyorum:) teşekkürler, selamlar

    YanıtlaSil

yorum yazın

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.