Pazartesi

yeni yıl yemeği


kafamız karışık! yılbaşında “ağır” bir konuğumuz var! günlerdir yılbaşı hindisi gibi düşünüp duruyoruz!

gazetelerin birinde “portakallı bıldırcın” tarifi gördük, kesip sakladık; “b planı” olarak yıllardır hesabını kitabını yaptığımız “tereyağlı tavuk” var; beste hanım sağ olsun “ördek göğsü” tarifi vermiş okurlarına ki, içinde “nar, ahududu, airelle veya benzeri hafif eksimsi orman meyveleri” var!

hadi narı, ahududuyu bulduk diyelim, “airelle ve hafif ekşimsi orman meyveleri”ni nerden bulacağız? aldı bizi bir endişe!


bu arada, arada sırada pişirdiğimiz “kağıtta hindi” deneyimimiz var pek güzel olur ama ya konuk “sıradan” bulursa?

hadi hadi “ana yemeği hallettik” diyelim daha bunun aperatifleri var, ara sıcağı var, meyvesi tatlısı!

konuk ağırlamak zor iş vesselam hele ki “ağır” olursa…

siz ne dersiniz "kızlar" ne pişirsek ki?
sağlıkla…

4 yorum:

  1. Zor iş böyle günlerde bir şeyler hazırlamak güzel bir sofra sunmak kolay gelsin diyorum size kolaysa başınıza gelsin demeyin çünkü bu aralar başımda çok iş var :))))Mutlu yıllar diliyorum babişle size...

    YanıtlaSil
  2. Sayın Babiş,
    Gelen misafir ne kadar ağır olura olsun bence siz bu işi kolayca bir o kadar da zevkle yaparsınız.

    Size fikir vermek haddimize düşmez ama ben olsaydım;
    Soğuk bir yılbaşı olacağı için sunuma bal kabağı çorbası ile başlardım.Çorbayı masaya bal kabağının içinde (güzelce oyup bir tencere yapacaksınız o kadar)getirirseniz.Hem Babiş hem de misafir bayılacaktır.

    Bu balkağı çorbasının sunumu ile bolca vakit kaybedeceğiniz için zaman kazanmak adına Çiya'ya uğrayıp bir kaç zeytinyağlı(kuru biber,patlıcan dolması mesela)meze türü şeyler alın.Sanırım siz Rakı içersiniz.Artık duruma ve içkilere göre bir peynir ve meyve tabağı yaparsınız.

    Ana yemek olarak hindi yapacağınıza göre(hazır fırın sıcakken)biberiyeli,kekikli,zeytinyağlı patatesleri de atıverin fırına.Süper bir ara sıcağınız oldu.

    Tatlı içinde ya Çiya'dan güzel bir Balkabağı tatlısı alın.Ya da profiterol ikram edin.
    İsterseniz tatlı büfesine ikisini de koyun.
    Biliyor musunuz,misafir ben olsaydım bu menüye bayılırdım.
    Artık neler pişirdiğinizi bize yazarsınız değil mi?

    Misafirlere ve tüm Babişlere nice güzel seneler dilerim.

    YanıtlaSil
  3. kızlar sıcak ilginiz ve öneriniz için çok teşekkürler...

    şimdi işimiz bir at ile üç nal bulmaya kaldı. yani önce cuma günü için işyerinden izin alınacak sonra da "ağır" misafirin masaya oturması beklenecek!

    YanıtlaSil

yorum yazın

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.