Cuma

Geç kalan "babalar günü"

 Bu yazıyı yazmak benim için çok zor çünkü ben çok duygusal ama duygularını belli edemeyen, etmekten korkan bi insanım. Böyle anlamlı bi günde birazcık olsun size babamın benim için ne ifade ettiğini anlatmak istiyorum.

 Küçüklüğüme dair hatırladığım anıların çoğunda o var. Eskiden babam sık sık iş seyahatlerine giderdi. Ben de dört gözle geleceği günü beklerdim. Beklerken de çoğunlukla t-shirtlerini koklayıp, yastığına sarılıp gizlice ağlardım. Bi tek öyle sakinleşirdim. Geldiğindeyse sabah uyandığımda odam hediyelerle dolu olurdu ama hiç biri onun "nihayet" dönmesinden daha mutlu etmezdi beni. Her gece beni uyuturken defalarca aynı kitabı okumasını isterdim. O da her seferinde okurdu, hiç kırmazdı beni. İstisnasız her gece yarısı "babaaa bana su getir" diye seslenirdim. Biraz şımarıklığımdan, biraz da hep yanımda olduğunu kontrol etmek istememden...

 Her zaman onunla aramda "farklı" bi bağ oldu. Hala da öyle... Mesela ne zaman onu düşünsem beş dakika sonra muhakkak beni arar. Aklımdan geçirdiğim fikirleri (ne yiyeceğimiz, nereye gideceğimiz vs) ben daha ağzımı açmadan o söyler. İster uzağımda ister yakınımda olsun, kalplerimiz hep birdir.

 Beni bu yaşıma getirene kadar yaptığı bütün fedakarlıkları o kadar doğal, gösterişsiz ve gizliden gizliye yapmıştır ki ancak şimdilerde farkediyorum hepsini. Küçükken herkesin babasının onun gibi olduğunu zanneder ama bi tek babasıyla yaşayanın ben olduğumu sanardım. Büyüyünce anladım ki; az da olsa babasıyla yaşayan varmış ama kimsenin babası o'nun gibi değilmiş.

 - Doğduğum günden beri yanımdan eksik olmayan, beraber yaşamaya başladığımız son oniki yılda bir gün olsun annemin yokluğunu aratmayan sevgili babiş; sana ne kadar teşekkür etsem az gelir, senin nasıl bi baba olduğunu anlatmaya ise kelimeler yetmez. Beraber yaşadığımız her şey ve üstesinden geldiğimiz tüm zorluklar bizi birbirimize hep daha fazla yakınlaştırdı. "Karısından ayrılırken çocuğundan da ayrılan" diğer babalar gibi olmadığın için sana minnettarım. Tanrı'nın bana verebileceği en iyi baba, hayatımdaki en büyük şanssın. Seni çok seviyorum.

*B.S.

5 yorum:

  1. Ne guzel bir babalar gunu hediyesi babis. Su an benden mutlu kim olabilir ki.? Iyi ki varsin. Ne sansli bir babayim ben.

    YanıtlaSil
  2. Bu güne kadar hiç cinsiyetimden şikayetçi bir tip olmadım.Erkekleri kıskanmadım ama küçük babiş büyük babişe öyle güzel yazmış ve ilişkilerini öylesine hoş anlatmış ki baba olasım geldi.

    İkinizde iyi ki varsınız.
    Sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler oyuncu.

    gerçekten de insan babiş'in yazısını okuyunca baba olası geliyor. neyse ki biz hiç olmazsa onun babasıyız. o da bu durumdan memnun. daha ne olsun.

    bu arada kızımız diye söylemiyoruz ama babiş'in sıkı bir kalemi var. üç beş paragraflık bir yazıda koskoca 12 yıl anlatmış ki lezzeti bizim yemekleri şimdiden geçti bile. bir kızdan bir babaya yazılmış en iyi yazılardan biri bizce..

    YanıtlaSil
  4. sevgili babiş;

    ne guzel yazmis babişiniz
    cokmetkilendim bende duygusala bagladim

    yillardir sizi takipnediyordum
    son zamanda bakamadim blonuza
    fotonuzu koymussunuz
    merak ediyordum sizi kucuk babiside merak ediyorum
    bubyazisindan sonra daha cok merak ettim
    kalemini nerden aldigi belli efenim;)


    sevgiyle...

    YanıtlaSil

yorum yazın

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.